Jest absolwentem WSP w Krakowie - filologia polska oraz. Wykładowca w krakowskiej PWST, juror i członek Rad Programowych FAMY, Studenckiego Festiwalu Piosenki, Przeglądu Piosenki Aktorskiej we Wrocławiu. Odznaczenia: Zasłużony Kulturze "Gloria Artis", Złoty Krzyż Zasług.
Twórca legendarnej grupy Laboratorium - jest autorem większości jej repertuaru. Nagrał z nią 9 płyt, dał ponad tysiąc koncertów w kraju i na najważniejszych festiwalach na świecie. Przez wiele lat formacja uważana była za jedną z czołowych grup fusion-jazzowych w Europie i znalazła wielu naśladowców. Została rozwiązana w 1991 roku. W listopadzie 2006 po niemal 20 latach przerwy zespół powrócił na scenę.
W 1979 roku, Janusz Grzywacz zajął się komponowaniem muzyki dla teatru i telewizji. Napisał muzykę do ponad 100 spektakli teatralnych m.in: Głosy Przyszłości, Ubu Król czyli Polacy, Mgła, Makijaż,Spowiedź chuligana, Czekając na Godota, Rozmowy przy wycinaniu lasu, Hiob, Życie Snem, Świętoszek, Cud, Hymn, Kontredans, Do góry nogami, Hamlet, Tango, Ferdydurke, Don Kichot; muzyka do spektakli teatru TVP: Polowanie na karaluchy, Wspaniałe życie, Chwila sławy, Spadkobiercy, Gość oczekiwany, Jury, Wykolejeniec, Śliczna dziewczyna].
Skomponował także muzykę do kilku filmów telewizyjnych (Serenite, Radio Romans, Pekin, Złota 83), animowanych (Fotoptak, Koncert, Egzamin, Wyścig, Biały Pies, Drab, Przestrzeń w przestrzeni,Koniec świata), cyklu filmów animowanych Czternaście bajek z Królestwa Lailonii Leszka Kołakowskiego (O sławnym człowieku, Garby, Jak Gyom został starszym panem) oraz serii animowanych teledysków z piosenkami do tekstów Jana Brzechwy w wykonaniu Andrzeja Zauchy (Włos w rosole, Smoczek żarłoczek, Buty siedmiomilowe, Drzwi), musicalu Pan Twardowski.
Kompozytor muzyki dla dużych widowisk plenerowych, m.in. Festiwalu Teatralnego w Nancy, Festiwalu Teatrów Ulicznych w Jeleniej Górze, Dnia Polskiego na Expo w Sewilli, Zimowej Uniwersjady w Zakopanem).
Jego piosenki śpiewają m.in. Renata Przemyk, Kasia Groniec, Janusz Radek, Marian Opania, Piotr Fronczewski. Współpracuje z Jarosławem Śmietaną, Markiem Bałatą, Jorgosem Skoliasem.
Brał udział w nagraniu płyt m.in. Marka Grechuty, Zbigniewa Seiferta, Śmietany, zespołu Maanam, Lecha Janerki, Kobranocki, Chłopców z Placu Broni i Izabeli Trojanowskiej.
Organy enerdowskie Vermona, zaraz potem Pianet Hohnera jako substytut Fendera Rhodesa, wreszcie sam Fender!
Nord Stage 2, Kurzweil PC3K6, Minimoog Voyager, Novation X-station, Rhodes mkII 88, Wurlitzer 200A, Roland VariOs jako vocoder, Roland D50, Yamaha TX816, Ensoniq MRrack, Roland SP- 404SX.
Jako główny instrument Nord Stage 2, jako drugi Voyager, trzeci wymiennie, zależy od aktualnego stanu ducha - Nord Wave, Kurzweil, V-Synth GT, Novation X-Station
Nord Stage (oczywiście w kategorii “do udźwignięcia”. W kategorii ogólnej – Fender Rhodes.
Logic Studio. Lubię, korzystam od wersji Creator!! Świetnie sobie radzi z nim MacPro 2x2,8 quad-core, midi MOTU Express XT, RME UFX, Channel Strip SPL, mikrofon Rhode K2,
A w ogóle to żadne studio, tylko domowa pracownia.
Virtual? Jak nie ma pod ręką analoga… to trochę jak z gumową babą, ale Clavia sobie radzi, Novation też.
Dobry soft (np Omnisphere, Pappen, iMini na iPadzie) przepuszczony przez dobre preampy daje świetne dźwięki!
Kto by tam ćwiczył! W moim wieku? Po prostu sobie gram dla przyjemności. Codziennie.
Najbliższe jest mi to, co mi się podoba! Niezależnie od gatunku. Pracuję dla teatru, filmu, jazzu, piosenki, więc…
Żeby Was wyobraźnia nie opuszczała, i pamiętajcie – inspiracji nie szuka się przeglądając tysiące barw…
Pomysł musi powstać w głowie, bez instrumentu – potem już wiesz, czego szukać!