Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Pianino do nauki ale i jako kontroler MIDI
20.01.2019, 02:01, (Ten post był ostatnio modyfikowany: 20.01.2019, 02:02 przez qnewbie.)
#1
Pianino do nauki ale i jako kontroler MIDI
Szukam pianina, które możliwie dobrze sprawdzi się w dwóch zastosowaniach:

1. Instrumentu, na którym będę mógł się uczyć grać - interesuje mnie przede wszystkim klasyka, w dalszej kolejności muzyka filmowa.

Dodam, że jeżeli chodzi o grę na tym instrumencie to jestem absolutnie początkujący, w tej liczbie nigdy nie miałem kontaktu z akustycznym pianinem, więc w kwestii cyfrowego mogę jedynie zdać się na opinie bardziej doświadczonych pianistów.

Z moich własnych oczekiwań, to aby było ładne, w kształcie mebla i jakości wystarczającej do nauki gry. Jeśli chodzi o klawiaturę to byłem w sklepie, brzdąkałem na kilku i cóż. Czułem różnice w akcji, ale trudno byłoby mi powiedzieć, która z nich była "lepsza".

2. Kontrolera MIDI do produkcji muzyki.

Wiem, że wszystkie dzisiejsze modele posiadają możliwość podłączenia jako kontroler MIDI, ale zakładam, że być może różnią się w tej kwestii jakością.

Także jako, że jestem raczej biegły w programach DAW, to zupełnie nie interesują mnie wodotryski i dodatkowe funkcje. Nawet samo "brzmienie" nie jest aż tak ważne, bo będzie używane głównie do nauki - choć oczywiście miło, żeby było możliwie przyzwoite. W celach "produkcyjnych" będę używał instrumentów VST.

Tyle tytułem wstępu. Po przeczytaniu tutejszych wątków dotyczących wyboru pianina, moja lista faworytów ustabilizowała się na poniższych modelach, które jak widziałem są tutaj bardzo często polecane.

A. Modele mieszczące się w budżecie:
1. Yamaha YDP 163
2. Kawai KDP 110

B. Modele wymagające zawyżenia budżetu Dodgy
3. Yamaha CLP 625
4. Kawai CN 27

Niestety mam kilka wątpliwości, na które z racji braku wiedzy i doświadczenia trudno mi samemu znaleźć odpowiedzi:

1. Czym byłoby rozumnie się kierować przy wyborze Yamaha vs Kawai?