Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Które pianino cyfrowe wybrać? Yamaha Korg Kawai
23.10.2018, 12:43,
#1
Które pianino cyfrowe wybrać? Yamaha Korg Kawai
Cześć! Smile
Chciałabym Was prosić o poradę, wiem, że już takich wątków było mnóstwo, ponieważ przejrzałam wiele, ale nadal nie mogę się zdecydować.

Nie jestem początkująca, ale też nie jestem wirtuozem. Uczyłam się przez 5 lat, potem miałam przerwę kilkuletnią, teraz wracam do gry. Grałam zawsze na pianinie akustycznym, mam też keyboard, ale jego klawisze w ogóle mi nie pasują. Interesuje mnie pianino cyfrowe, które będzie jak najbardziej zbliżone do akustycznego jeśli chodzi o czucie klawiatury. Nie potrzebne mi są żadne dodatki, akompaniamenty czy milion różnych brzmień. Jakby było kilka różnych fortepianowych to by było fajnie, ale to nie jest konieczne. Na głośnikach o ogromnej mocy też mi nie zależy, będę grać raczej tylko w domu. Chcialabym też, żeby to było pianino-mebel.

Najpierw zwróciłam uwagę na Korga LP-180 lub LP-380, ale doczytałam się informacji, że ma bardzo twardą klawiaturę i że trudno się na nim gra melodyjne, klasyczne utwory.
Zastanawiałam się też nad Kawai KDP 90 i 110, bo podobno jest polecane dla dzieci uczących się, czyli pewnie ma klawiaturę zbliżoną do zwykłego pianina.
W końcu zwróciłam uwagę na Yamahę YDP 143 i 163. Szczerze mówiąc, skłaniałabym się ku tej pierwszej, ale ona podobno ma już bardzo lekką klawiaturę zbliżoną do keyboardu, a nie wiem czy to dobrze, bo na keyboardzie mi się wcale dobrze nie gra. Tylko że w sumie keyboard ma jakby płytkie te klawisze, więc może taka "lekkość" w pianinie to plus?

Pojdę sobie do sklepu popróbować, ale najpierw chciałam się Was poradzić, które z tych pianin (albo może jakieś inne?) byłoby najbardziej podobne do akustycznego pianina. Obawiam się też, że po chwili testowania w sklepie nie będę umiała powiedzieć, czy na dłuższą metę będzie mi się dobrze grało.

Odpowiedz
23.10.2018, 13:09,
#2