Ocena wątku:
  • 0 Głosów - 0 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Production Voices
24.01.2018, 17:33
Post: #1
Production Voices
Ciekawe wirtualne fortepiany Steinway D i Yamaha C7 - Production Voices:
https://www.youtube.com/watch?v=lMcEymozApc
https://www.youtube.com/watch?v=blFKJMuu1a8
https://www.productionvoices.com/
Produkt jeszcze nie został oficjalnie wypuszczony ale zapowiadają go na ten rok. Jak mn.w. ten instrument został zsamplowany? Producent wypowiedział sie m.in. tak:

"Punktem próbkowania nie jest tylko uchwycenie zewnętrznego piękna tonu instrumentu ale także uchwycenie prawdziwej natury instrumentu, który również zgrzyta i brzęczy i wzbudza płytę rezonansową przy każdym ruchu wykonywanym przez instrument.
Pytanie brzmiało: Czy zachować cały ten hałas, czy próbować wyczyścić wszystko i wysterylizować dźwięk w "typowy" próbkowany dźwięk fortepianu? Odpowiedź brzmiała następująco: Zostawmy jego naturalną postać, ale zmniejszmy nieco brzęczenie uderzeń klawiszy.
Tak więc ten głośny mamutowy fortepian brzmi teraz ciepło, intymnie i uderzająco mechanicznie, z bliskimi mikrofonami a jednocześnie majestatycznymi mikrofonami odległościowymi. W grze można bardziej usłyszeć dźwięk, który słyszy pianista koncertowy a mniej to, co usłyszy publiczność."

Roland FP-30 | Neumann KH120 | Grado SR80 | Mackie Big Knob Passive | Zoom H4n
Cytuj
25.01.2018, 11:04 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 25.01.2018 11:07 przez garit.)
Post: #2
RE: Production Voices
Nie wiem Rychu, ale ja mam chyba awersję do tego typu bajek marketingowych, chociaż na pewno w każdej bajce jest ziarno prawdy.
Posłuchaj sobie tego np.: https://www.youtube.com/watch?v=KYsccgUEP2M


Mimo wszystko warto wysłuchać całości. Przygotuj sobie szklaneczkę szkockiej czy co tam pijesz i się delektuj Smile.
Cytuj
25.01.2018, 12:27
Post: #3
RE: Production Voices
(25.01.2018 11:04)garit napisał(a):  Nie wiem Rychu, ale ja mam chyba awersję do tego typu bajek marketingowych, chociaż na pewno w każdej bajce jest ziarno prawdy.

Ja też podchodzę z rezerwą do tego co głoszą marketingowcy o swoich produktach, bo często bardziej za tym stoi parcie na pieniądz a potem idea, no ale może się mylę. Dla mnie jednak wtyczka jest bardziej wierna od cyfrówki. Jeszcze chyba za wcześnie na pojawienie się pianina cyfrowego z wbudowaną wtyczką oraz monitorowej klasy nagłośnieniem.

(25.01.2018 11:04)garit napisał(a):  Posłuchaj sobie tego np.: https://www.youtube.com/watch?v=KYsccgUEP2M

Ten Dexibell owszem brzmi bardzo ciekawie ale żeby ocenić go najobiektywniej, to trzeba go będzie też samemu ograć, jeśli gdzieś się oczywiście pojawi w sklepach, bo tak samo takie prezentacje są robione w taki sposób, żeby pokazać wszelkie zalety produktu a to co gdzieś niedomaga, to się zazwyczaj czymś przykrywa (padem, odpowiednią techniką gry, itp).
Ja jednak poczekam na bardziej obiektywne demo, kogoś mniej zależnego od firmy czy sklepu, raczej użytkownika niż handlowca. No i żeby nagranie było bardziej studyjne niż live.
Porównywanie do akustyka - no żart Big Grin

(25.01.2018 11:04)garit napisał(a):  Przygotuj sobie szklaneczkę szkockiej czy co tam pijesz i się delektuj Smile.

Takich rzeczy słucham raczej na trzeźwo Wink

Roland FP-30 | Neumann KH120 | Grado SR80 | Mackie Big Knob Passive | Zoom H4n
Cytuj
25.01.2018, 12:48
Post: #4
RE: Production Voices
Ja w życiu nie widziałem na żywo Dexibella. A teraz na NAMM pokazują już następcę S9 i na tej fali zacząłem się przyglądać.
A pooglądaj sobie to jeszcze, może być i na trzeżwo bo gość wymiata: https://www.youtube.com/watch?v=S5b0JeoZ7S4
Cytuj
25.01.2018, 14:59
Post: #5
RE: Production Voices
Nie no, Pan Tomek wymiata niesamowicie Rolleyes Znakomicie odnajduje się w każdym gatunku, swobodnie prowadząc przy tym narrację o instrumencie. Prawdziwy artysta Smile
Samo brzmienie Dexibella, może jest dynamiczne, dość wierne ale gdzieś tam w środkowo górnych rejestrach trąci syntetykiem pianina cyfrowego, no ale to pewnie już moje "wtyczkowe" zboczenie Wink
Dla kogoś na estradę taki lekki parapecik będzie ok, zwłaszcza do małego combo z dość jasnym brzmieniem ale czy dla pianisty chcącego grać solowe improwizacje czy klasykę? Nie wiem, czegoś mi tam brakuje, choć jest już naprawdę dobrze.
Ja w każdym razie czekam na porządną wtyczkę niemieckiego Steinwaya, bo amerykański jakoś mi nie wchodzi :/
Zobaczymy co pokaże ten "Concert Grand Compact".

Roland FP-30 | Neumann KH120 | Grado SR80 | Mackie Big Knob Passive | Zoom H4n
Cytuj
25.01.2018, 16:46
Post: #6
RE: Production Voices
No i jest ale to chyba jakaś dopiero okrojona wersja, bo cóż za śmieszna cena - $19 Big Grin
https://www.productionvoices.com/product...d-compact/

Roland FP-30 | Neumann KH120 | Grado SR80 | Mackie Big Knob Passive | Zoom H4n
Cytuj
25.01.2018, 16:49
Post: #7
RE: Production Voices
Nie wiem, ale to chyba prawda Smile

Kurzwei PC3x Pc2x , K2600x, fender Rhodes, Novation xio, Novation x station, Yamaha sk20, Yamaha motif rack es ,plg-150 vl . Virus ti Polar, Korg M3 76, Yamaha s90xs, Hammond Sk1 chętnie pomogę.
Cytuj
25.01.2018, 17:23
Post: #8
RE: Production Voices
Już wiem, że jest to amerykańska wersja Steinwaya (dla mnie szkoda) ale i tak wypróbuję go z czystej ciekawości. 19 dolców to nie aż taki majątek.

Roland FP-30 | Neumann KH120 | Grado SR80 | Mackie Big Knob Passive | Zoom H4n
Cytuj
26.01.2018, 14:46
Post: #9
RE: Production Voices
Rychu a wiesz co to za ustrojstwo?
https://www.thomann.de/gb/v3_sound_v3_grand_piano.htm
Cytuj
26.01.2018, 15:15
Post: #10
RE: Production Voices
(26.01.2018 14:46)garit napisał(a):  Rychu a wiesz co to za ustrojstwo?
https://www.thomann.de/gb/v3_sound_v3_grand_piano.htm

Nie znam ale dzięki wielkie za link, bo wreszcie ktoś oprócz Synthogy robi niemieckiego Steinwaya. W wolnej chwili osłucham go sobie na spokojnie.
http://www.v3sound.com/en/EN-product-tri...piano.html
Trochę za drogo jak na 10 warstw w Bosendorferze i tylko 7 w Steinwayu. Dodatkowo każdy z nich ma po 2 warstwy rezonansu i 1 warstwę odgłosów klawiszy.
Tak nawiasem, to jest raczej moduł niż wtyczka.

Roland FP-30 | Neumann KH120 | Grado SR80 | Mackie Big Knob Passive | Zoom H4n
Cytuj
28.01.2018, 23:50
Post: #11
RE: Production Voices
Nie znalazłem wiele dem na temat tego modułu V3 sound, oprócz krótkich, fabrycznych producenta, które są jakie są ale raczej nie będę tym zainteresowany. Jest to pewnie dobre dla kogoś, kto chce oryginalnego brzmienia Bosendorfera i Steinwaya na estradę ale dla warunków domowych jakakolwiek wtyczka będzie lepsza.

Póki co odpaliłem dziś wreszcie "Compact Grand". Nie jest to niemiecki Steinway ale cóż, brzmi wiernie i wreszcie mi wybrzmiewa fortepian - nie to co sucha cyfrówka Confused

Roland FP-30 | Neumann KH120 | Grado SR80 | Mackie Big Knob Passive | Zoom H4n
Cytuj
02.02.2018, 09:03
Post: #12
RE: Production Voices
Rychu,
Znalazłem tu http://forums.musicplayer.com/ubbthreads...ost2904798
wypowiedź niejakiego Toma o tym V3, załączył tam fajne zdjęcie ze swoim PC3x, a pisze to:


"Just received my V3 Grand module. Got it cheap off ebay. Connected it with my beloved PC3X. Works like a charm. 3GB full of great AP and EP programs plus a handful of organs, strings and pads. The two main piano samples are a Boesendorfer Imperial and a Steinway D. A total of 127 multitimbral programs. So far I think it's a cool addition to my PC3X and a serious upgrade of the PC3's piano sounds. The PC3 velocity maps fit the V3 module perfectly. Most of the time I am using vmap no.8 PianoTouch so far.
I had the V3 Grand for two days now and I like it very much. It's AP sounds in particular are full, rich and vibrant. Sound quailty is on par with the best virtual or sampled pianos I played recently. Especially the lower octaves from C4 downwards are incredibly strong and authentic. Compared with Korg Module Ivory - which is not bad at all - I like the V3 Grand better, much better.

I am not overwhelmed by the EPs though. They are usable but not up to the best like Scarbee's EP88 or such. The same goes for most of the other sounds. Usable, but something is missing. Anyway, the APs alone are well worth the money I paid. The rest is a free give-away if you will.

The connectors and pots are well thought out. The USB jack is class compliant. This means you can play the V3 with any USB keyboard. USB keybords get powered by the V3. When the V3 isn't hooked to my PC3 I am using a Korg NanoControl to set the V3's midi controller parameters like ENV, LP filter, FX and such. No PC or MAC needed. Pretty cool."
Cytuj
02.02.2018, 11:48
Post: #13
RE: Production Voices
Bardzo cenny artykuł, tym bardziej że mało nawet w necie na temat tego modułu.
Dzięki Grześ Smile

Roland FP-30 | Neumann KH120 | Grado SR80 | Mackie Big Knob Passive | Zoom H4n
Cytuj
14.12.2018, 12:17
Post: #14
RE: Production Voices
Gram ostatnio coraz częściej na wtyczce Production Voices - Compact Grand i tym razem odkryłem dość nieprzyjemne przydźwięki przy najniższej dynamice, na szczęście tylko w niektórych dźwiękach (d, f, fis, h1, cis2):
https://soundcloud.com/rychubil/ste-012w
Poz za tym ogólnie nie jest źle, jak już pisałem w innym wątku:
http://www.muzykuj.com/forum/showthread....1#pid13211

Roland FP-30 | Neumann KH120 | Grado SR80 | Mackie Big Knob Passive | Zoom H4n
Cytuj
14.12.2018, 13:38
Post: #15
RE: Production Voices
No widzisz Rysiek, w Reface masz ukryte brzmienie fortepianu a w tej wtyczce ukryte brzmienie klawesynu Smile
Cytuj
15.12.2018, 20:35
Post: #16
RE: Production Voices
Należy się jednak pewne doinformowanie w kwestii wtyczki Production Voices - Compact Grand.
Tą którą posiadam i tutaj opisuję, to podstawowa czy standardowa jej wersja, którą obecnie można kupić za $29 a normalnie kosztuje $99. Jest też wersja "Full", która kosztuje $199 i posiada więcej warstw oraz pozycji mikrofonowych do wyboru.
Z tego co wiem na ten moment, to wersja "Full" jest wiele ciekawsza i ogólnie lepiej brzmiąca od standardowej lecz ponoć nadal nie pozbawiona pewnych problemów, takich chociażby jak repedalizacja. Nie wiem jeszcze jak się zachowują w wersji "Full" wymienione przeze mnie dźwięki, czy również nie są pozbawione tych problemów, o których napisałem. Mam nadzieję że wkrótce się dowiem (z czystej ciekawości, bo nie mam zamiaru jej kupować).‎

Roland FP-30 | Neumann KH120 | Grado SR80 | Mackie Big Knob Passive | Zoom H4n
Cytuj


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości