Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kawai mp7 vs CA17 + statyw + słuchawki
05.05.2017, 15:21,
#1
Kawai mp7 vs CA17 + statyw + słuchawki
Witam,

Jestem samoukiem, gram na klawiszach od dziecka, nigdy żadnej szkoły nie robiłem. Kiedyś grałem na syntezatorach Casio za 100zł, aktualnie gram na tanim pianinie akustycznym, które muszę stroić co 3 miesiące, ponieważ jestem bardzo czuły na dźwięk. Czeka mnie już remont generalny tego pianina i zastanawiam się nad cyfrowym pianinem.

Dlaczego cyfrowe pianino?
1.Przede wszystkim możliwość gry na słuchawkach, pianino akustyczne ograniczało mnie tylko do jednej pory dnia, kiedy nikogo nie było w domu.
2.Brak potrzeby strojenia.
3.Dźwięk fortepianu i ingerencja w dźwięk.

Siedzę już ponad tydzień w internecie, zarywam noce, im więcej czytam tym mniej wiem i już zgłupiałem.


Nigdy z pianinami cyfrowymi nie miałem do czynienia. Najlepsze brzmienie dla mnie ma Yamaha i Kawai, Roland mi nie pasuje w ogóle. Ostatecznie wybrałem markę Kawai ze względu na klawiaturę, ale podobno robi kakofonie na dole, ma ktoś próbkę jak to wygląda, bo nie mogę tego znaleźć. Mp7 czy Ca17, czy warto dopłacać 1000zł do CA17? Które z nich ma lepsze brzmienie? Jak jest z dynamiką tych instrumentów, czy da się zagrać na nich ppp czy fff? Nie mam możliwości przetestowania tych modeli w sklepie.

Jak jest z trwałością tych pianin, czy wiek 15-20 lat jest osiągalny?

Szukam jakiegoś taniego statywu, Hamilton KB460K wygląda na solidny. Czy może lepiej dopłacić do innego?

Mam słuchawki Hyperx cloud, ale nie są one dobre do pianina, czy w kwocie 300-400zł dostanę jakieś dobre słuchawki dedykowane do pianina? Czy trzeba do tego dodatkowo jakąś kartę graficzną? Bo wg mnie to właśnie w głośnikach czy słuchawkach jest największy problem jeśli chodzi o brzmienie.

Będę wdzięczny za jakąkolwiek odpowiedź, po wszystkim na pewno napiszę wrażenia z gry.

Odpowiedz
05.05.2017, 16:12,
#2
RE: Kawai mp7 vs CA17 + statyw + słuchawki