Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Nagrania archiwalne - dobór sprzętu
12.01.2016, 17:17,
#1
Nagrania archiwalne - dobór sprzętu
Witam, szukam możliwości archiwalnego nagrywania koncertów i prób swojego zespołu. Sytuacja jest dość złożona ponieważ zespół liczy do 20 osób (w zależności od koncertu), a i instrumentarium jest duże bo obejmuje:
1. instrumenty smyczkowe,
2. instrumenty dęte,
3. zestaw perkusyjny (rozrywkowy),
4. gitarę basową,
5. gitarę elektryczną,
6. fotepian/piano,
7. wokal.

W doborze sprzętu "studyjnego" jestem zielony, natomiast z tego co zdążyłem się zorientować ciekawe produkty z kategorii "interfejsów" proponuje firma Focusrite - mam na myśli konkretnie:
1. Focusrite Scarlett 18i20
oraz
2. Focusrite Scarlett 18i8

W związku z tym mam dwa podstawowe pytania:
1. Czy do wyżej wymienionych celów (nagrania archiwalne 20 os. zespołu) potrzebny mi jest taki sprzęt? Jeśli nie to proszę o sugestie w którym kierunku mam szukać Smile
2. Jeśli wymienione powyżej interfejsy są dobrym kierunkiem, która opcja jest lepsza? 18i20 czy 18i8?

Sory za głupie pytania ale tak jak podkreślałem nie mam pojęcia w tej materii... Będę wdzięczny za wyrozumiałość Smile

Odpowiedz
12.01.2016, 18:45, (Ten post był ostatnio modyfikowany: 12.01.2016, 18:59 przez Azzorek.)
#2
RE: Nagrania archiwalne - dobór sprzętu
Tak nie do końca jest jasne te twoje pytanie Smile .

Masz na myśli nagrywanie każego muzyka i jego instrumentu osobno czy po prostu wszystkich razem?

Jeśli każdego osobno to oczywiście potrzebny ci będzie interfejs audio z 20 wejściami stereo/mono. Oprócz Focusrite rozważ produkty RME, Motu, Presonus i M-Audio. Jest też świetny Roland Studio Capture, tyle, że ma 12 wejść preampowych. Nagranie musisz robić w programie, który może obsłużyć nagrywanie z wielu źródeł na raz (jakiś DAW, itp.). Jako wynik będziesz miał nagranych tyle plików wave stereo/mono ile miałeś mikrofonów i instrumetów.