Ocena wątku:
  • 0 Głosów - 0 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Yamaha MODX
28.11.2018, 16:38 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 28.11.2018 16:57 przez endorfin.)
Post: #271
RE: Yamaha MODX
Cały czas kontynuuję rozmowę mając na względzie MODX - choć poniższe słowa mogą ogólnie 'zabrzmieć' - jednak ja dźwięków nie wydaję Wink
Jako barwę rozumiem wszystkie niuanse z nią powiązane czyli właśnie np. efekty, panoramę, warstwy, podpięte pedały, etc. Uważam że zawsze, ale to ZAWSZE gra z ręki nawet niesmaczna i z błędami - jakie u mnie są częstsze niż poprawna gra - będzie bardziej cenna niż obrobiona w DAWie - pozbawiona człowieczeństwa... (no chyba że projekt jest nad wyraz 'wytrawiony' do radia czy TV - ale tam muzyków nie trzeba tylko automaty zaprogramować).

W każdym syntezatorze masz do wyboru kilka klawiatur, co się również wiąże z wyczuciem (tu już nawet nie mogę użyć słowa dźwięku) nuty, zasięgiem ich oktaw (oczywiście bez przełączania). Jeśli 88 jest zbyt głośna - ale zbliżona do fortepianu - wolna w pewnych aspektach, wybierz 76 v 61 klawiszy. Będzie cichsza a na dodatek szybsza. Wszystko zależy kto co potrzebuje.

Tak po chwili przemyślenia...
Panowie! Czy rozchodzi się o pierdoły w tym wszystkim?
Czy nie macie wrażenia że zaraz przelatująca mucha zakłóci Wam spokój gry??

Macie niesamowity sprzęt lub dostęp do niego - może na tym warto się skupić...

Polubiłem Was już... Smile

sprzedam: ROLAND QUAD-CAPTURE; CYMATIC AUDIO 16xIN(jack mono)1xOUT stereo.
Cytuj
28.11.2018, 17:10
Post: #272
RE: Yamaha MODX
(28.11.2018 16:38)endorfin napisał(a):  Uważam że zawsze, ale to ZAWSZE gra z ręki nawet niesmaczna i z błędami - jakie u mnie są częstsze niż poprawna gra - będzie bardziej cenna niż obrobiona w DAWie - pozbawiona człowieczeństwa...

Również się pod tym podpisuję Smile

(28.11.2018 16:38)endorfin napisał(a):  Jeśli 88 jest zbyt głośna - ale zbliżona do fortepianu - wolna w pewnych aspektach, wybierz 76 v 61 klawiszy. Będzie cichsza a na dodatek szybsza.

Moim zdaniem to nie jest rozwiązanie. Klawiatury 76 czy 61, to typowe lekkie, sprężynowe mechanizmy, nie mające nic wspólnego z ważonymi czy nawet pół-ważonymi klawiaturami. Jeśli ktoś gra oburącz w większej części barwami piano czy e-piano, to konieczna jest klawa 88 i to z jakimkolwiek, choć minimalnym wyczuciem wymyku.

(28.11.2018 16:38)endorfin napisał(a):  Panowie! Czy rozchodzi się o pierdoły w tym wszystkim?
Czy nie macie wrażenia że zaraz przelatująca mucha zakłóci Wam spokój gry??

Nie uważam, że to pierdoły. Musimy czuć synergię pomiędzy sobą a instrumentem a w przypadku instrumentów klawiszowych, zwłaszcza tych z 88oma klawiszami, odpowiednia czy raczej dobrze odpowiadająca naszym preferencjom klawiatura, to czynnik łączący nas z sercem instrumentu.

Czasem bywa tak, że byle co nie pozwala mi się skupić na czymkolwiek a czasem nie przeszkadza mi orkiestra koparek z młotem pneumatycznym solo. To zależy od dnia i nastroju. Wink

(28.11.2018 16:38)endorfin napisał(a):  Polubiłem Was już... Smile

Wzajemnie Smile

Roland FP-30 | Synthogy Ivory II - Grand Pianos | Production Voices - Compact Grand, Electric V | Neumann KH120 | Grado SR80i | Mackie Big Knob Passive | Zoom H4n
Cytuj
28.11.2018, 17:59
Post: #273
RE: Yamaha MODX
Ale się rozpętała burza na temat klawiaturyWink
Panowie sama w sobie klawiatura nie jest zła szczególnie za te pieniądze, nie chodziło mi o głośność samej klawiatury bo na przykład mój Kurzweil PC 3 mimo tego że półważony to mam wrażenie że głośniejszy no ale może już być wyklepany bo kilka latek już ma. Chodzi o samo rezonowanie przycisków na płycie instrumentu. Zrobiłem taki test że gram jedną ręką drugą przykładam do przycisków i jest zdecydowanie ciszej, więc podejrzewam że to one delikatnie drżą. Oczywiście to w niczym nie przeszkadza i instrument uważam za świetny! PS: słyszę to tylko bez nagłośnienia i byłem po prostu ciekawy czy to mój egzemplarz czy ten typ tak ma.
Cytuj
28.11.2018, 18:42 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 28.11.2018 18:43 przez bestspec.)
Post: #274
RE: Yamaha MODX
Człowiek czekał całe lata żeby pamięć na sample w instrumentach na tyle staniała i ją zwiększono żeby w końcu do pianin ktoś dodał hałas mechanizmu i jakoś to zaczęło przypominać prawdziwe piano a tu proszę... Panom hałas przeszkadza Big GrinBig GrinTongueTongue
A słyszeli o słuchawkach tłumiących hałas? Tongue

Kurzweil PC3K8 Kore64 i Ribbon, Virus Ti2 Desktop, Waldorf Blofeld, Yamaha MODX6.
Do sprzedania:
1) Waldorf Blofeld z Licencją SL (wgrywanie sampli),
2) Interfejs audio: M-Audio Profire610 (komplet)
Cytuj
28.11.2018, 19:20
Post: #275
RE: Yamaha MODX
(28.11.2018 18:42)bestspec napisał(a):  Człowiek czekał całe lata żeby pamięć na sample w instrumentach na tyle staniała i ją zwiększono żeby w końcu do pianin ktoś dodał hałas mechanizmu i jakoś to zaczęło przypominać prawdziwe piano a tu proszę... Panom hałas przeszkadza Big GrinBig GrinTongueTongue

Każdy czekał na symulację hałasu mechanizmu pianina ale na pewno nie na brzęczenie przycisków czy stukanie klawiszy w obudowę Wink
Mnie przeszkadza DodgyTongueBig Grin

(28.11.2018 18:42)bestspec napisał(a):  A słyszeli o słuchawkach tłumiących hałas? Tongue

Nie sądzę czy nawet taki producent jak Bose, mistrz systemu Noise canceling uporałby się się z takimi specyficznymi, wysokimi częstotliwościami, nie mówiąc już o stukaniach rodem z norda Huh
Po za tym, nie uważam, żeby receptą na komfortowe granie miałoby być używanie takiego typu słuchawek.

Roland FP-30 | Synthogy Ivory II - Grand Pianos | Production Voices - Compact Grand, Electric V | Neumann KH120 | Grado SR80i | Mackie Big Knob Passive | Zoom H4n
Cytuj
28.11.2018, 19:22
Post: #276
RE: Yamaha MODX
Nie no - burzy nie ma. Myślę że podchodzę trochę realniej niż inne osoby i doceniam co mam pod ręką.
Zaczynałem od pianina jakiegoś poniemieckiego - mocno rozstrojonego, a jako pierwszy instrument cyfrowy (zresztą z AWM2!) który miałem na własność to YAMAHA PRS 2 - jeśli ktoś pamięta pomijając Dzieci Google...

Dlatego uważam że latanie pszczoły nie powinno zniechęcać.
Złej baletnicy nawet piersi przeszkadzają...

sprzedam: ROLAND QUAD-CAPTURE; CYMATIC AUDIO 16xIN(jack mono)1xOUT stereo.
Cytuj
28.11.2018, 19:31
Post: #277
RE: Yamaha MODX
Ja zaczynałem na klawiaturze narysowanej na długiej kartce papieru. W domu na początku nie miałem nic, to pani ze szkoły muzycznej kazała tak zrobić.

Tak że stukała zależnie od podłoża, a o wymyku to nawet nie wspomnę. Ha ha ha Smile. Stare czasy.
Cytuj
28.11.2018, 19:49
Post: #278
RE: Yamaha MODX
(28.11.2018 19:22)endorfin napisał(a):  Nie no - burzy nie ma. Myślę że podchodzę trochę realniej niż inne osoby i doceniam co mam pod ręką.

Oczywiście, że nie ma. Po prostu konkretna dyskusja wreszcie, bo czasem cisza na forum jak na pustyni ale Ja niestety jestem dość wybredny Undecided

(28.11.2018 19:22)endorfin napisał(a):  Dlatego uważam że latanie pszczoły nie powinno zniechęcać.
Złej baletnicy nawet piersi przeszkadzają...

To prawda Big Grin i w moim przypadku się chyba zgadza Blush

(28.11.2018 19:31)garit napisał(a):  Ja zaczynałem na klawiaturze narysowanej na długiej kartce papieru.
... stukała zależnie od podłoża

To miałeś klawiaturę z regulacją hałasu Big Grin

Roland FP-30 | Synthogy Ivory II - Grand Pianos | Production Voices - Compact Grand, Electric V | Neumann KH120 | Grado SR80i | Mackie Big Knob Passive | Zoom H4n
Cytuj
29.11.2018, 18:16
Post: #279
RE: Yamaha MODX
Panowie i jedna Pani! - nie śpimy!
Pora coś zagrać na MODnej z klubu X...

sprzedam: ROLAND QUAD-CAPTURE; CYMATIC AUDIO 16xIN(jack mono)1xOUT stereo.
Cytuj
29.11.2018, 23:31
Post: #280
RE: Yamaha MODX
Podpowie ktoś jak ustawić tempo arp na barwie i zapisać tak żeby przy zmianie barwy i powrocie na poprzednią było zachowane?
Cytuj
30.11.2018, 00:06
Post: #281
RE: Yamaha MODX
(29.11.2018 23:31)bacamusic napisał(a):  Podpowie ktoś jak ustawić tempo arp na barwie i zapisać tak żeby przy zmianie barwy i powrocie na poprzednią było zachowane?

O kolega to już w zaawansowane funkcje wchodzi.

Ja dopiero w weekend przysiądę.


Jeżeli za barwę uważasz Performance to stawiam, że musisz go po prostu zapisać jako nowy, twój, w banku USER.
Cytuj
30.11.2018, 01:08
Post: #282
RE: Yamaha MODX
ciąg dalszy rozważań nad MODXem...
Nie wszystkie barwy są przytrzymywane/płynnie zmieniane - tu znów YAMAHA nie dopracowała systemu... W KRONOSie mogę cokolwiek zmieniać, przytrzymać sustainem i grać dalej innym instrumentem.

sprzedam: ROLAND QUAD-CAPTURE; CYMATIC AUDIO 16xIN(jack mono)1xOUT stereo.
Cytuj
30.11.2018, 01:38 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 30.11.2018 01:57 przez bestspec.)
Post: #283
RE: Yamaha MODX
(30.11.2018 00:06)garit napisał(a):  
(29.11.2018 23:31)bacamusic napisał(a):  Podpowie ktoś jak ustawić tempo arp na barwie i zapisać tak żeby przy zmianie barwy i powrocie na poprzednią było zachowane?
..........
Jeżeli za barwę uważasz Performance to stawiam, że musisz go po prostu zapisać jako nowy, twój, w banku USER.

Dokładnie jak Garit napisał.
Bibloteki są nieedytowalne więc jeśli chcesz aby zmiany zostały zapamiętane to trzeba zmienioną "barwę" zapisać do User (tak robimy jeśli chcemy składać sobie swój bank User).
Jeśli jednak chcemy pracować na całej bibliotece to najlepiej skorzystać z funkcji Library Import która przeniesie całą bibliotekę do pamięci User (najlepiej aby pamięć User była w tym momencie pusta z powodów które podam dalej), dokonać zmian na wybranych barwach i zapisać pamięć User z powrotem jako Library.

Funkcja Library Import nie kasuje pamięci User tylko dopisuje do tego co tam już jest, o czym warto pamiętać i może nam się to przydać np do łączenia kilku bibliotek w jedną.

(30.11.2018 01:08)endorfin napisał(a):  ciąg dalszy rozważań nad MODXem...
Nie wszystkie barwy są przytrzymywane/płynnie zmieniane - tu znów YAMAHA nie dopracowała systemu... W KRONOSie mogę cokolwiek zmieniać, przytrzymać sustainem i grać dalej innym instrumentem.

Zakładam że wiesz że w MODX płynnie bez przerwania przełączą się Performance złożone nie więcej ni 4 partów przy czym jest wyjątek o którym Yamaha chyba nie wspomina (nigdzie nie spotkałem aby o tym wspomniano) mianowicie przerywają się Performancej nawet jednopartowe jeśli włączony jest Arpegiator a dokładnie to arpegiator sie przerwie a dalej podtrzymane jest samo brzmienie co i tak nie zmienia faktu że Yamacha o tym nie wspomina i wprowadza w pewnym sensie w błąd.

Musze cię zasmucić bo chyba lepszy od Kronosa w podtrzymywaniu/nie przerywaniu głosów jest Virus Ti2, bo tu jak wcisnę pedał (lub trzymam klawisz) i zmienię barwę na inną coś docisnę to gra juz ta drugą a pierwsza zostaje ale jak kontynuuję dalej to mogę ponakładać na siebie kilka barw bez przerwania się żadnej z nich aż zapcham polifonię (wtedy wyłączy sie ta pierwsza) Wink

Kurzweil PC3K8 Kore64 i Ribbon, Virus Ti2 Desktop, Waldorf Blofeld, Yamaha MODX6.
Do sprzedania:
1) Waldorf Blofeld z Licencją SL (wgrywanie sampli),
2) Interfejs audio: M-Audio Profire610 (komplet)
Cytuj
30.11.2018, 10:05
Post: #284
RE: Yamaha MODX
O dzięki bestspec, że rozgryzłeś te biblioteczno-pamięciowe sprawy. To na pewno się przyda, bo jednak 1GB to mało i trzeba będzie z różnych bibliotek tworzyć swoje, aby mieć w instrumencie załadowane te wybrańce.
Ja na pewno wrócę do tego tematu to jeszcze będę Cię męczył.

Co do SSS to jest ten symbol przy Performaceach i tylko jak się przechodzi między tymi, które mają ten symbol to nie ucina. Ale to z tym arpeggiatorem to ciekawe. Ale wtedy mają ten symbol SSS ? Bo jak nie to by broniło Yamahę.

Co oczywiście nie zmienia faktu samego ograniczenia.
Dla mnie tu mistrzem był zawsze Kurzweil, tam już zdaje się od lat 90 tych nie ucina brzmień, prawda?
Cytuj
30.11.2018, 13:23 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 30.11.2018 13:28 przez bestspec.)
Post: #285
RE: Yamaha MODX
Sprawdźcie np Performance z kategorii Pad/Choir o nazwie "Vintage Arp LFO" które ma znaczek sss i jest złożone z tylko jednego Partu i przełączcie na np wcześniejszy na liście "Praise Mr. 80" które zreszta też jest sss i głos wam sie przerwie i tak jest zawsze w przypadku gdy wykorzystany jest ARP mimo że podawane jest że to niby sss.

Fakt, mój Kurzweil PC3K8 nie przerywa barw choć jest leciwy ale w tym sprzętach jest technologia (rozwiązania) która w wielu zagadnieniach wyprzedza wciąż dzisiejsze rozwiązania konkurencji i jest nadal nie osiągalna nawet w takich kombajnach jak Kronos itd. choć oczywiście są i pola gdzie konkurencja ma lepsze rozwiązania.
Dzięki VAST można łączyć do 32 warstw szeregowo lub kaskadowo w pojedynczej barwie (których w trybie Setup czyli Yamahowskim Rerformance łączymy 16) gdzie w każdej warstwie można wstawić kilka bloków syntezy połączonych ze sobą w dużej ilości kombinacji i można też tworzyć swoje co w sumie daje możliwość wykorzystania syntezy FM (z więcej jak 8 operatorami), AM, PM, sample player czy virtualny analog (wszystkich nie wymieniam bo nie pamiętam) gdzie jeśli się zna strukturę jakiegoś instrumentu to można odtworzyć jego tor syntezy. Całość jest bardzo podobna do tego co jest w NI Reaktor. Podobnie jest z procesorami efektów gdzie można tworzyć swoje własne składając efekt/multiefekt z poszczególnych "klocków".

Dlatego instrukcja jest w postaci grubej książki (ale to wszystko wcale nie jest tak skomplikowane jak czasem ludzie piszą) i była też w języku polskim a do MODX ktoś znajdzie? Wink

Sorry że tak odskoczyłem od tematu ale czasem mnie frustruje jak powoli rozwija się syntezatorowy hardware w stosunku do software-u i jak to się wszystko w sumie zatrzymało bo to co się teraz dzieje to w zasadzie nie wiele nowego i tylko dodawanie pamięci choć i tak za wolno przy obecnych cenach pamięci no ale aby dodać znacznie więcej to już by trzeba napisać system od nowa aby więcej obsłużył i przejść pewnie na większą ilość bit systemu.
Taka Yamaha to aż sie dziwie że nie skorzysta z wszystkich osiągnięć jakie ma i nie wpakuje tego do swojego flagowca (co prawie już raz im sie udało gdyby do serii EX dodali też do tych kilku syntez też syntezę FM). W Montage powinni włożyć wszystko co było w EX dodać syntezę wetkorową z SY35, formantową z FS1R oraz FM oraz włożyć sampleplayer czyli Motif FX jak obecnie zrobili i mają kombajn który bije wszystko u konkurencji. Idea

Ale sie rozpisałem Wink trzeba sie za robotę zabrać Wink

Kurzweil PC3K8 Kore64 i Ribbon, Virus Ti2 Desktop, Waldorf Blofeld, Yamaha MODX6.
Do sprzedania:
1) Waldorf Blofeld z Licencją SL (wgrywanie sampli),
2) Interfejs audio: M-Audio Profire610 (komplet)
Cytuj
30.11.2018, 14:35
Post: #286
RE: Yamaha MODX
Ktoś to wreszcie napisał Smile co powinna zrobić Yamaha !

Mógłbyś również odnieść się do tego tematu
http://www.muzykuj.com/forum/showthread.php?tid=1243

Ciekawy jestem Twoich przemyśleń
Cytuj
30.11.2018, 21:29
Post: #287
RE: Yamaha MODX
No sprawdziłem z tymi Arpeggiatorami, faktycznie mimo SSS przerywa arpeggio.
Chyba, żeby uczciwie postąpić w takich przypadkach nie powinno być tego znaczka. Z tym, że może być sytuacja, że Arpeggiator wchodzi dopiero w jakiejś scenie, a wtedy będąc na scenie bez arpeggia będzie SSS.


Radosna nowina dla mnie, że Steinberg zadziałał i mam Cubase AI. Jak ktoś używa z MODX to dołączam do grona.
Cytuj
30.11.2018, 22:11
Post: #288
RE: Yamaha MODX
(30.11.2018 21:29)garit napisał(a):  Radosna nowina dla mnie, że Steinberg zadziałał i mam Cubase AI.

Ja się zabiorę za reinstalację Cubase'a jutro wieczorem. Zobaczymy co z tego wyjdzie.

Roland FP-30 | Synthogy Ivory II - Grand Pianos | Production Voices - Compact Grand, Electric V | Neumann KH120 | Grado SR80i | Mackie Big Knob Passive | Zoom H4n
Cytuj
30.11.2018, 22:24
Post: #289
RE: Yamaha MODX
(30.11.2018 22:11)Rychubil napisał(a):  
(30.11.2018 21:29)garit napisał(a):  Radosna nowina dla mnie, że Steinberg zadziałał i mam Cubase AI.

Ja się zabiorę za reinstalację Cubase'a jutro wieczorem. Zobaczymy co z tego wyjdzie.

Gdyby nie pomogło to napisz do nich. Mi odpowiedzieli, wprawdzie po 4 dniach, ale jednak.
Cytuj
30.11.2018, 23:44
Post: #290
RE: Yamaha MODX
Więc jednak Kronos lub TI?

sprzedam: ROLAND QUAD-CAPTURE; CYMATIC AUDIO 16xIN(jack mono)1xOUT stereo.
Cytuj
01.12.2018, 19:02
Post: #291
RE: Yamaha MODX
Dziękuję koledzy garit i bestspec siadam próbuję się bawić edycją. Życzę wszystkim posiadaczom MODX samych pozytywnych wrażeń z obcowania z tym instrumentem.
Cytuj
02.12.2018, 17:25 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 02.12.2018 17:51 przez bestspec.)
Post: #292
RE: Yamaha MODX
Rozwijając i kontynuując informacje z postu #283 odnośnie importowania biblioteki do pamięci USER:

(30.11.2018 01:38)bestspec napisał(a):  Bibloteki są nieedytowalne więc jeśli chcesz aby zmiany zostały zapamiętane to trzeba zmienioną "barwę" zapisać do User (tak robimy jeśli chcemy składać sobie swój bank User).
Jeśli jednak chcemy pracować na całej bibliotece to najlepiej skorzystać z funkcji Library Import która przeniesie całą bibliotekę do pamięci User (najlepiej aby pamięć User była w tym momencie pusta z powodów które podam dalej), dokonać zmian na wybranych barwach i zapisać pamięć User z powrotem jako Library.

Funkcja Library Import nie kasuje pamięci User tylko dopisuje do tego co tam już jest, o czym warto pamiętać i może nam się to przydać np do łączenia kilku bibliotek w jedną.


Jest jedna istotna sprawa przy importowaniu biblioteki do pamięci USER. Po kliknięciu na wyświetlaczu Library Import i wybraniu biblioteki którą chcemy importować wyświetlą się wszystkie Performances jakie są w bibliotece i musimy zaznaczyć które chcemy importować. Jeśli chcemy importować tylko wybrane to zaznaczamy tylko te które chcemy a jesli chcemy importować wszystkie to korzystamy z przycisku w dolnej części wyświetlacza "Select All" i tu dochodzimy do sedna.
Zwróćcie uwagę że Performances są wyświetlone w innej kolejności niż fizycznie są ułożone w bibliotece i jeśli nic nie zrobicie to zaimportują sie w tej "innej" kolejności niż fabrycznie były. Dlatego zanim zaczniecie zaznaczać trzeba przywrócić im właściwą kolejność (chyba że inna niż fabryczna kolejność wam nie przeszkadza Wink ).
Co zrobić aby kolejność była tak jak w orginale? W dolnej części ekranu pod nazwami poszczególnych Performacnces mamy 2 przyciski do sortowania pod napisem Sort. Domyślnie jest podświetlone Name ze strzałką w dół (poniższe zdjęcie pokazuje niewłaściwą kolejność która ustawia sie domyślnie):
[Obrazek: 32274925408_e6ec8755bd_b.jpg]

Następnie klikamy dwa razy na przycisk Date (pierwsze wcisnięcie aktywuje przycisk a drugie wciśnięcie posortuje).
Teraz mamy właściwą kolejność która jednak inaczej jest wyświetlana niż jesteśmy przyzwyczajeni (i tu Yamaha moim zdaniem dała ciała). Poniżej przywrócona kolejność która jak mówiłem jest tylko inaczej wyświetlana co wytłumaczę niżej:
[Obrazek: 46095720852_8f7b99c988_b.jpg]

Teraz możemy juz naznaczyć co chcemy np przez Select All i biblioteka przeniesie się do USER we właściwej kolejności.
Z czym Yamaha dala ciała (pomijając fakt że już na starcie po wejściu w opcje importu kolejność jest nie właściwa)? Ano z tym że w trybie Library Import w widoku mamy rzędy po 3 Performances a nie po 4 jak jesteśmy przyzwyczajeni w trybie Category czy Live Set a do tego Performances nie są ułożone w kolejności od lewej do prawej w rzędach od góry do dołu (jak w Category czy Live Set)
tylko są ułożone licząc od góry do dołu kolumnami od lewej do prawej!
Całość zobrazowana poniżej na konkretnym przykładzie:

[Obrazek: 31207370607_4040b1404f_b.jpg]

[Obrazek: 32275496158_a71eb3a927_b.jpg]

Ehh. A wystarczyło by że zmniejszyli by "kafelki" w trybie importu aby mieściły się 4 kolumny i już by było możliwe "układanie" Performances tak samo jak są obrazowane w Category. Ułatwiło by to przesuwanie się "ekranami" po 16 szt performances by np wiedzieć gdzie się kończy pierwszy bank User z np banku z Motif kiedy chcemy po usuwać resze z User2, User3, itd.

A jak zrobić takie zrzuty ekranu w Modx? Podpowiem że inaczej jak jest to możliwe w Montage (i tamta procedura z Montage nie działa) Wink Wiec robimy tak:

Jeśli nie mamy włożonej pamięci USB to ją wkładamy do MODX (dowolny USB stick). Przyciskamy przycisk A/D Input ON/OFF i dociskamy przycisk AUDITION a następnie puszczamy przycisk AUDITION oraz przycisk A/D Input ON/OFF i na USB zapisze nam się plik DSNAP_0.png

Kurzweil PC3K8 Kore64 i Ribbon, Virus Ti2 Desktop, Waldorf Blofeld, Yamaha MODX6.
Do sprzedania:
1) Waldorf Blofeld z Licencją SL (wgrywanie sampli),
2) Interfejs audio: M-Audio Profire610 (komplet)
Cytuj
02.12.2018, 19:43 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 02.12.2018 20:04 przez garit.)
Post: #293
RE: Yamaha MODX
bestspec, jesteś WIELKI.

Zaraz napiszę moje spostrzeżenia.

Nie żebym się czepiał bo korzystam garściami z tego twojego rozkminiania, ale jak wyłączysz funkcję Blur w UTILITY>SYSTEM>SETTINGS to zrzuty z Utility będą czytelniejsze.


To z tym sortowaniem to byś zgłosił do Yamahy do następnego update'u.

A moje pytania:

1. Czy jak gram sobie jakimś Performance z jakiejś Bblioteki i zapisuję go do User, to to jest to samo jakbym za pomocą funkcji Library Import zaimportował ten performance do User? Oczywiście za pomocą Library import zwykle się importuje naraz więcej.

2. Czy jak zaimportujesz taki Performance, który korzysta w Waveform bibliotecznego (z sampli niepresetowych) to wtedy kopiuje się to też do User? A jak potem zrobisz z tego inną bibliotekę to się te sample dublują? Bo jak nie, to by znaczyło, że zawsze musisz mieć tą bibliotekę pierwotną wgraną.

Ja trenowałem tworzenie swojego Performance (prostego na bazie Mark V z biblioteko Chick's Mark stąd powyższe wątpliwości). Dodałem Part z fajnym patternem perkusyjnym, w Scenie 1 główny rytm, w scenie 2 przejście perkusyjne i w 3 zakończenie.
Trochę klikania było, ale chyba to opanuję Smile.
Cytuj
02.12.2018, 20:22
Post: #294
RE: Yamaha MODX
Którą dostaliście wersję Cubase? Korespondowałem ze Steinbergiem, pytałem czy użytkownicy, którzy zarejestrowali się ze 2-3 tygodnie temu i otrzymali 9.5 AI dostaną darmowy 10 AI. Steinberg Polska w mailu odpowiedział mi że 9.5 to najnowsza dostępna wersja. Napisali prawdę, czy okłamali mnie żebym nie drążył? Steinberg na FB odpisał że jak ktoś rejestruje teraz- otrzymuje 10 AI. Jak to w końcu jest? Kto kłamie?
Cytuj
02.12.2018, 20:41
Post: #295
RE: Yamaha MODX
(02.12.2018 20:22)Sgt_Pepper napisał(a):  Którą dostaliście wersję Cubase? Korespondowałem ze Steinbergiem, pytałem czy użytkownicy, którzy zarejestrowali się ze 2-3 tygodnie temu i otrzymali 9.5 AI dostaną darmowy 10 AI. Steinberg Polska w mailu odpowiedział mi że 9.5 to najnowsza dostępna wersja. Napisali prawdę, czy okłamali mnie żebym nie drążył? Steinberg na FB odpisał że jak ktoś rejestruje teraz- otrzymuje 10 AI. Jak to w końcu jest? Kto kłamie?

Mi kazali zaintstalować 9.5
Na to mam licencję. Tak mi powiedzieli ze Steinberga.
Instalowałem parę dni temu.

Dziwne bo widać 10. Stąd w ogóle moje problemy przy instalacji się wzięły.
Ale podobno to nie są jakieś większe zmiany. Czy są?
Cytuj
02.12.2018, 21:20
Post: #296
RE: Yamaha MODX
Hej. Już sprawę rozwiązałem sam. Wszedłem na moje konto u Steinberga i pojawiła się tam specjalna oferta, ważna do 31.12.2018. Można mieć AI 10 za jedyne 9.99 Euro. Straszna kicha, bo wygląda na naciągactwo. Nie chodzi o pieniądze, bo to nie jest zawrotna kwota, ale o sam fakt. Nieładnie. Już jestem w stanie zrozumieć swoją sytuację, bo miałem MODX już w domu ze 4 dni po premierze w USA i szybko zarejestrowałem Cubase. Też to w zasadzie nie do końca w porządku, bo powinniśmy wszyscy dostać darmowego AI 10, ale jakoś tam potrafię to zrozumieć. Natomiast rejestrowanie i instalowanie teraz AI 9.5 podczas gdy dostępna jest 10 i bulenie za wyższą wersję- tego pojąć nie mogę. Taki trochę chwyt poniżej pasa. Na mnie- nie zarobią.
Cytuj
02.12.2018, 23:30 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 03.12.2018 14:50 przez bestspec.)
Post: #297
RE: Yamaha MODX
(02.12.2018 19:43)garit napisał(a):  ...............
To z tym sortowaniem to byś zgłosił do Yamahy do następnego update'u.

A moje pytania:

1. Czy jak gram sobie jakimś Performance z jakiejś Bblioteki i zapisuję go do User, to to jest to samo jakbym za pomocą funkcji Library Import zaimportował ten performance do User? Oczywiście za pomocą Library import zwykle się importuje naraz więcej.

2. Czy jak zaimportujesz taki Performance, który korzysta w Waveform bibliotecznego (z sampli niepresetowych) to wtedy kopiuje się to też do User? A jak potem zrobisz z tego inną bibliotekę to się te sample dublują? Bo jak nie, to by znaczyło, że zawsze musisz mieć tą bibliotekę pierwotną wgraną.
...............

Z tym zgłoszeniem do Update systemu to rzeczywiście mam kilka przemyśleń które bym chętnie zgłosił ale trochę problemem jest mój słaby angielski ale zobaczymy może coś napiszę Dodgy oby tylko zrozumieli Wink

Odnośnie Twoich pytań Garit:

Ad1.
Tak. Takie zapisanie Performance dodaje je do pamięci USER nie kasując tego co już tam jest (jeśli oczywiście użyjesz przy zapisywaniu opcji "Store as new Performance" bo możesz też nadpisać już istniejące Performance tym co zrobiłeś i wtedy tylko ta nadpisana Performance się zmieni) EDIT: Tyle że dotyczy to tylko Performances które nie wykorzystują zewnętrznych Waveforms. Jeśli Performance korzystało z zewnętrznych Waveforms to podczas takiego zapisu Waveforms nie przenoszą się do USER tylko zapisujesz same ustawienia Performances z odwołaniami do Waveforms w Bibliotece. Jeśli więc wykasujesz macierzystą bibliotekę to Twoje zapisane do User nowe Performance zostaje pozbawiane Waveforms i "barwa" nie działa jeśli korzystała tylko z zewnętrznych Waveforms z biblioteki. Nie da się tego już odwrócić w prosty sposób przez np ponowne wgranie biblioteki a nawet przeniesienia jej wraz z Waveforms do pamięci USER. Samo się nie naprawi ale za pomocą proglamów Johna się da i ręcznie tez ale musisz wiedzieć jakie Waveforms były przypisane i w jaki sposób, co jest w instrumencie bardzo uciążliwe i szkoda czasu.

Ad2.
Tak. Importując nawet pojedynczy Performance do pamięci USER importują się też związane z nim Waveform (sample) więc jak efekt swojej pracy zapiszesz potem do biblioteki i ją wgrasz to masz i Performances jak również sample zdublowane więc po zapisie "barw" z user jako biblioteka najlepiej wyczyścić pamięć USER przed wgraniem tej biblioteki (inaczej jeśli pracowałeś na dużych zbiorach może zabraknąć pamięci na jej wgranie) oczywiście jeśli bibliotekę tworzyłeś nie z wszystkiego co miałeś w user to usuwasz tylko to co by sie dublowało.

Kurzweil PC3K8 Kore64 i Ribbon, Virus Ti2 Desktop, Waldorf Blofeld, Yamaha MODX6.
Do sprzedania:
1) Waldorf Blofeld z Licencją SL (wgrywanie sampli),
2) Interfejs audio: M-Audio Profire610 (komplet)
Cytuj
02.12.2018, 23:52 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 03.12.2018 00:15 przez garit.)
Post: #298
RE: Yamaha MODX
Dzięki bestspec,

No z angielskim to sam nie pomogę bo też kuleje u mnie, ale mam tu znajomego native'a to jakbyś potrzebował to pisz.

Ad.Ad.2
Czyli np. biore pięknego rhodesa z biblioteki Chick's Mark i ładuje go do USER. Te brzmienie korzysta chyba z dużego sampla, bo biblioteka to ponad 400 MB. Czy to można gdzieś sprawdzić ile sam jeden Performance zajmuje pamięci? Bo tyle zajmie mi w USER. Potem coś tam zmieniam i zapamiętuję jako nową własną bibliotekę. I te sample będą już trzeci raz w instrumencie. Tak? Kasuje USER i będą teraz tylko dwa razy, w oryginalnej bibliotece i tej nowej mojej. Tak? To trochę mało miejsca się robi.

(02.12.2018 21:20)Sgt_Pepper napisał(a):  Hej. Już sprawę rozwiązałem sam. Wszedłem na moje konto u Steinberga i pojawiła się tam specjalna oferta, ważna do 31.12.2018. Można mieć AI 10 za jedyne 9.99 Euro. Straszna kicha, bo wygląda na naciągactwo. Nie chodzi o pieniądze, bo to nie jest zawrotna kwota, ale o sam fakt. Nieładnie. Już jestem w stanie zrozumieć swoją sytuację, bo miałem MODX już w domu ze 4 dni po premierze w USA i szybko zarejestrowałem Cubase. Też to w zasadzie nie do końca w porządku, bo powinniśmy wszyscy dostać darmowego AI 10, ale jakoś tam potrafię to zrozumieć. Natomiast rejestrowanie i instalowanie teraz AI 9.5 podczas gdy dostępna jest 10 i bulenie za wyższą wersję- tego pojąć nie mogę. Taki trochę chwyt poniżej pasa. Na mnie- nie zarobią.

Ta oferta jest ważna do 31.12.2019 a nie 2018. Przynajmniej u mnie.
Ale w ogóle warto? Co tam niby jest nowego.
Poza tym, że mogli dać oczywiście ten update.
Cytuj
03.12.2018, 00:19 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 03.12.2018 00:29 przez bestspec.)
Post: #299
RE: Yamaha MODX
Garit,
Nie znam możliwości podglądu ile pamięci zajmuje pojedynczy Performance ale takiej możliwości w Modx raczej nie ma i w takiej sytuacji pomocny jest program od Johna czyli Waveform Editor bo w nim widać ile MB zajmuje dany Waveform oraz z jakich Wveform korzysta Każdy Performance.

Na twoim miejscu zmienił bym podejście. Załaduj sobie całą bibliotekę z Chick's Mark do User i pracuj na tym. Tam jest tylko 16 Performances (każda korzysta wszystkich Waveforms) więc jest dużo wolnego miejsca do zapisania nowych które sam stworzysz. Swoje Performance z tym dodanym rytmem niech będzie więc pozycją 17 itd. Oryginalna bibliotekę wywal z pamięci bo po co ci 2 razy to samo. Jak będziesz potrzebował zwolnić pamięć USER to wtedy całą Pamięć User zapisujesz jako biblioteka i wgrywasz a Pamięć User czyścisz.

W przypadku Chick's Mark jest tylko 16 Performances ale każda korzysta wszystkich Waveforms więc pracując na dowolnej z tych Performances i zapisując tylko tą jedna do pamięci USER to i tak przenosisz cały pakiet Waveforms czyli te 400 MB do pamięci USER.

Jak chcesz to ci dokleję tą twoją wersję Performance do oryginalnej biblioteki abyś mógł zacząć pracować na całości jak opisałem wyżej.

Kurzweil PC3K8 Kore64 i Ribbon, Virus Ti2 Desktop, Waldorf Blofeld, Yamaha MODX6.
Do sprzedania:
1) Waldorf Blofeld z Licencją SL (wgrywanie sampli),
2) Interfejs audio: M-Audio Profire610 (komplet)
Cytuj
03.12.2018, 09:42
Post: #300
RE: Yamaha MODX
Ok, rozumiem.
Dzięki za pomoc.

Z tym doklejeniem Performance'u to chyba mogę sam zrobić, bo jak zaimportuje całą bibliotekę do USER to się po prostu doda, czy nie?
Cytuj


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Kompatybilność MODX ze starszą serią Mike 3 536 25.03.2019 19:43
Ostatni post: bestspec

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 6 gości