Baza sprzętu

Filtruj po nazwie:
Producent:
Rodzaj instrumentu:
Sklep:

baza sprzętu

Virus TI Polar

Przeczytaj Test Access Virus TI Polar na portalu www.muzykuj.com

Firma Access zaskoczyła muzyczny świat wypuszczając na rynek syntezatory Virus TI. Seria ta składa się z wersji desktop oraz dwóch wersji z klawiaturą 3 oraz 5 oktaw. Technologicznie i brzmieniowo są to trzy identyczne urządzenia. Virus TI Polar z klawiaturą 3 oktawową jest kolejnym przedstawicielem prawdopodobnie najnowocześniej brzmiącej serii syntezatorów na świecie. Skrót TI jest to zupełnie nowa idea o nazwie TOTAL INTEGRATION, która zwiększa gamę zastosowań w studio jak i na scenie poprzez połączenie syntezatora ze środowiskiem komputera.



Panel instrumentu wyposażony jest w 33 potencjometry do sterowania dowolnymi parametrami, których ustawienia wysyłane są jako komunikaty MIDI. Virus TI, jako kontroler ma pamięć 32 różnych map ustawień definiowanych przez użytkownika. Potencjometry sterują parametrami dowolnego zewnętrznego urządzenia, lub instrumentu software'owego. Do tego instrument posiada połważoną klawiaturę z dynamiką oraz funkcją aftertouch.



Virus TI wyposażony jest w znakomitą jakość i dynamikę wyjść. Do dyspozycji mamy 6 w pełni symetrycznych wyjść audio (+4 db) z przetwornikami o studyjnej jakości 24-bity/192 kHz. Dodatkowo wyjścia są w pełni kompatybilne z systemem dookólnym (Surround). Wejście i wyjście cyfrowe w formacie S/PDIF oraz MIDI In/Out decydują, że Virus może być znakomitym centrum kontroli komputerowego studia, jak i zestawu na scenie wraz z laptopem.



Nowy TI ma wbudowany system podwójnego DSP z polifonią zwiększoną do, aż 90 głosów (dwukrotnie więcej niż w poprzednich modelach) co stawia Virusy na czele wirtualnych analogów pod względem mocy brzmieniowej. Dodatkowo 2 nowe typy oscylatorów wzbogacają, uznaną za klasę samą w sobie, paletę barw instrumentu. Nowy model generatora Wavetable jest unikalnym algorytmem, umożliwiającym kreatywne łączenie fal, tworząc niesamowicie "żywiołowe i pływające" brzmienia. Lub przełączanie pomiędzy falami, powodując bardzo popularne ostatnio efekty brzmieniowe lo-fi. Drugi z oscylatorów to HyperSaw, pracujący na 9 równoległych generatorach typu sawtooth (plus 9 opcjonalnych suboscylatorów). Pozwala on na kreowanie "grubych" klasycznych brzmień, znanych ze starych analogów. Zaskakujący jest fakt, że rozbudowany HyperSaw nie potrzebuje dodatkowej mocy obliczeniowej. Co więcej, nie redukuje polifonii! Z 9 głównymi oscylatorami oraz 9 suboscylatorami na głos, Virus TI może wygenerować w sumie do 1800 oscylatorów w czasie rzeczywistym. Do tego znakomite filtry, włączając rozbudowaną emulację MiniMoog, pulsujące przebiegi WaveTable, czy potężnie brzmiące oscylatory HyperSaw gwarantują, że nowy VIRUS nigdy nie brzmiał lepiej!



Tryb Multi oraz Multi/single został wzbogacony o nowe możliwości. Dzięki 16-kanałowemu trybowi Multi możemy zapisywać własne przetworzone brzmienia bez ingerencji i przestawiania parametrów wyjściowych brzmień z sekcji single (lub użytych w innych Multi). Nie odwołuje się wyłącznie do brzmień z sekcji single. Dzięki temu można tworzyć własne układy i połączenia barw w sekcjach na klawiaturze, użyteczne na koncertach, jak i w studio. Oczywiście klasyczny tryb Multi do pracy z sekwencerem pozwala również na użycie barw z sekcji banków single.



W Virus TI Polar znacznie rozszerzono pamięć urządzenia do 521 brzmień w sekcji RAM oraz 2048 brzmień w sekcji ROM. Dodatkowo 16 miejsc na własne podręczne programy Multi (np. do zastosowań na żywo). Znakomitym udogodnieniem jest możliwość programowania i zapisywania w pamięci własnych paternów arpeggiatora, oprócz 64 gotowych paternów fabrycznych.



Virus łączy się z komputerem Mac/PC dzięki umieszczonemu na panelu tylnym portu USB w formacie USB-2 oraz Hi-Speed USB. Co więcej, Virus TI Desktop instaluje się w systemie komputerowym jako plug-in VIRUSControl, czyli jako wielokanałowy syntezator programowy w formacie VST/AudioUnit z 4 submixami {2 stereo}. VIRUSControl to firmowy program umożliwiający obustronną obsługę audio i MIDI jednocześnie, funkcjonowanie kontrolerów, działanie panelu edycji i dostęp do bibliotek instrumentu z poziomu sekwencera komputerowego. Total Integration znacznie ułatwia pracę z sekwencerem audio/MIDI {np. Logic, Cubase}. Wszystkie ustawienia brzmień oraz multi-timbral są przechowywane wewnątrz aranżu. Ponadto mamy łatwy dostęp do biblioteki brzmień bez potrzeby wysyłania komunikatów SysEx i instalowania dodatkowych programów do kontroli syntezatorów {np. SoundDiver}. W praktyce Virus spełnia rolę karty audio. Główny mix z komputera jest wysyłany na wyjścia Virusa, natomiast Virus jako plug-in wysyła jednocześnie sygnał ze sprzętu do miksera audio aranżu. Oczywiście możemy również nagrać dowolny sygnał zewnętrzny poprzez znakomitej jakości stereofoniczne wejście audio {24-bity}. Opatentowany przez Access driver {sterownik}, czyni z Virusa TI pierwszy na świecie syntezator sprzętowy łączący funkcje sample-accuration timing {dokładne próbkowanie} oraz delay- compensation {wyrównanie latencji - opóźnienia}.



VIRUS OFERUJE ROZBUDOWANY TOR SYNTEZY:
• 3 generatory LFO, oferujące wybór 68 rodzajów kształtowania fali,
• 2 bardzo szybkie obwiednie ADSTR,
• 2 bloki filtrów najwyższej jakości; oprócz klasycznych HighPass, LowPass, BandPass i Bandreject, syntezator posiada kaskadowy filtr, wzorowany na legendarnym filtrze Mini Moog'a, z nachyleniem 6-24 dB oraz funkcją samooscylacji,
• rozbudowany procesor efektów pozwala na użycie do 129 efektów jednocześnie z długiej listy presetów jak np.delay, chorus, phaser, ring modulator, 3-pasmowy Equalizer, distortion, Analog Boost - "dopalacz" basu i wiele innych.
• Duży wyświetlacz {128x32 pikseli} z białym podświetlaniem pokazuje 4 rzędy teksu i grafiki. Parametry edytujemy przy pomocy 3 potencjometrów {w większości przypadków podręczne funkcje są od razu dostępne do edycji}.

KILKA NOWYCH PRZYCISKÓW:
• SHIFT - przejście do dodatkowych funkcji dostępnych pod danym potencjometrem,
• EXIT - wyjście z edycji do części głównej,
• Przełącznik dostępu do 6 sekcji Matrycy modulacyjnej.

Przycisk Tap Tempo jest bardzo przydatny dla muzyków używających VIRUSa na żywo. Dzięki technologii Access SyncXtreme, instrument będzie w time'ie z perkusistą lub dj'em.
Wersje z klawiaturą oferują podświetlone logo Access, umieszczone na tylniej części obudowy Virusa, błyskające w tempie, dając świetny efekt dla publiczności lub "metronom" dla innych muzyków na scenie.

Filmy pokazujące możliwości instrumentu:


comments powered by Disqus

Komentarze Facebooka