Sławomir Łosowski ur. 31 sierpnia 1951r. – lider, główny kompozytor i założyciel zespołu AKCENTY, przemianowanego w 1976 na KOMBI, obecnie KOMBI Łosowski. Z wykształcenia elektronik. W latach 70 zasłynął tym, że przerobił sowieckie organy elektronowe JUNOST oraz wykonał do nich kilka własnych układów elektronicznych, dzięki czemu uzyskał możliwość kreowania zupełnie nowych, zaskakujących brzmień. Do dzisiaj modyfikuje fabryczne syntezatory w poszukiwaniu własnych barw dźwięku. Stworzył rozpoznawalny styl i brzmienie Kombi. Jest kompozytorem największych hitów zespołu: „Słodkiego miłego życia”, „Kochać cię - za późno”, „Za ciosem cios”, „Nietykalni”, „Czekam wciąż”, „Przytul mnie” oraz znakomitych instrumentali: „Wspomnienia z pleneru”, „Taniec w słońcu”, „Bez ograniczeń energii”, „Cyfrowa gra”, „Zaczarowane miasto”, „Casablanca”, „Nowe narodziny” oraz wielu innych. Od 1986 roku jest producentem wszystkich albumów KOMBI.
W roku 1974 otrzymał nagrodę indywidualną festiwalu Jazz nad Odrą. Jego kompozycja instrumentalna "Bez ograniczeń energii" była jedną z kultowych muzycznych czołówek TVP, w latach 1982 - 2007 otwierała program „5-10-15”. W 1983 roku artysta podczas pobytu w Maroku ogolił głowę i od tego czasu jego łysa głowa i charakterystyczne okulary stały się istotnym elementem wizerunku KOMBI. Jesienią 1983 ukazała się na antenie radiowej Trójki piosenka Łosowskiego z tekstem M. Dutkiewicza "Słodkiego miłego życia". W roku 1984 piosenka ta podbiła publiczność XXI Festiwalu Piosenki Polskiej w Opolu; zespół kilkakrotnie z nią bisował i wygrał nagrodę publiczności. Stała się największym hitem w historii KOMBI i do dzisiaj jest jego muzycznym logo. Zaliczana jest przez różne plebiscyty do grona największych polskich przebojów okresu powojennego.
W 1992 roku z przyczyn prywatnych (choroba żony) zawiesił działalność zespołu KOMBI. Reaktywował ją w 2004 z nowym wokalistą. Zespół obecnie występuje pod nazwą KOMBI Łosowski wykonując w oryginale swoje największe hity oraz nowe kompozycje. Tak jak kiedyś imponuje techniką sceniczną z zastosowaniem nowoczesnych technologii, świateł i laserów zsynchronizowanych z muzyką.
Drugą po muzyce pasją Łosowskiego jest rysowanie. Swoje rysunki przekornie określa nazwą "gra-fika". Rysuje od 3 roku życia. Publicznym debiutem Łosowskiego rysownika był album KOMBI "Tabu", na okładce którego wykorzystano gra-fiki artysty. Miał kilkanaście wystaw swoich prac.
autor: M.Konkol
Enerdowskie organy elektronowe MATADOR.
Prophet-5 x 2, Mini Korg-700s x 2, Univox, Polyevolver, Korg MS2000B, Roland SH101, Yamaha DX7, Yamaha TX7, Ensoniq ASR10 x 3, Ensoniq Mr-rack, Midi bass.
Prophet 5 x 2, Mini Korg 700s x 2, Polyevolver, Korg MS2000B, Ensoniq ASR10 I dlaczego akurat ten instrument/instrumenty To jest instrumentarium potrzebne do wykonania mojej muzyki.
Wśród produkowanych kiedyś i obecnie nie znam takiego. Trudno zresztą wyobrazić sobie jeden elektroniczny instrument spełniający wszelkie potrzeby muzyków. Szczególnie gdy mówimy o technice analogowej.
Notator na Atari ST i Pro tools na MAC-u. Pierwszy do pracy w MIDI a drugi do pracy studyjnej. Odsłuchy studyjne Lipinski + sub Velodyne. Preampy Lipinski. Wybór oprogramowania nastąpił dawno temu a dzisiaj nie widzę potrzeby zmian bo spełniają moje oczekiwania.
Nie używam.
Nie używam.
Nie ćwiczę codziennie. Raz na kilka dni trochę gram.
Nie mam preferencji jeśli chodzi o rodzaj muzyki. W każdym gatunku można znaleźć muzykę którą grają artyści a nie rzemieślnicy. I tworzą ją szczerze, nagrywają sami a nie ich producenci. Lubię posłuchać takiej prawdziwej muzyki niezależnie do stylu, a sam gram wyłącznie własną muzykę która jest moim najbliższym nurtem.
Wszystkiego dobrego.